Nawigacja

ePUAP

Chcesz złożyć wniosek przez ePUAP?

Autor : Anita Radwańska
Opublikowane przez : Sebastian Margalski

Krok po kroku podpowiemy Ci, jak to zrobić.

ePUAP w GUM

Czy posiadasz podpis elektroniczny lub profil zaufany?

Jeśli nie, to zajrzyj na stronę z instrukcją jak założyć profil zaufany.

Jeśli tak, to postępuj zgodnie z poniższymi krokami.

Krok 1: pobierz i wypełnij wniosek
Pobierz interesujący Cię wniosek z naszej strony internetowej.

Jesteś technikiem? Wejdź na stronę i wybierz odpowiedni wniosek.
Prowadzisz warsztat? Wejdź na stronę  i wybierz odpowiedni wniosek.
Prowadzisz szkolenia dla techników? Wejdź na stronę i wybierz odpowiedni wniosek.
Chcesz dokonać wpisu technika do ewidencji warsztatu? Wejdź na stronę i wybierz interesujące Cię dokumenty.
Intersują Cię nasze inne usługi? Wejdź na stronę usług i wybierz odpowiedni dział.

Krok 2: skompletuj dokumenty
Skompletuj potrzebne dokumenty zgodnie z instrukcjami podanymi na stronie internetowej

Krok 3: podpisz dokumenty w „podpisywarce”
Dokumenty, które wymagają podpisu takie jak np. oświadczenia, formularze czy wnioski podpisz profilem zaufanym w „podpisywarce”. Nie ma potrzeby, żebyś drukował dokumenty i je podpisywał. Wyślij do nas podpisany elektronicznie dokument. Pamiętaj, żeby zapisać swój podpisany dokument, który później wyślesz przez EPUAP.

Krok 4: wejdź na stronę logowania do EPUAP
Wybierz opcję "Zaloguj się".

Krok 5: wybierz jedną z metod logowania
Możesz się zalogować poprzez profil zaufany lub e-dowód.

Krok 6: weryfikacja Twoich danych
 

Krok 7: wybierz KATALOG SPRAW

 

 

Krok 8: wybierz „Sprawy ogólne”

Obraz zawierający zrzut ekranu, laptopOpis wygenerowany automatycznie

 

Krok 9: kliknij na „Pismo ogólne do podmiotu publicznego”

Obraz zawierający zrzut ekranuOpis wygenerowany automatycznie

 

 

Krok 10: kliknij na „Załatw sprawę”

Krok 11: wypełnij odpowiednio wymagane pola

Krok 12: dodaj załączniki, czyli swój wypełniony wniosek oraz dokumentację
Pamiętaj o podpisaniu w podpisywarce załączonych dokumentów (,w których ze wzoru wynika, że wymagamy podpisu).

Krok 13: wybierz „Dalej”

Krok 14: kliknij przejdź do podpisu

Obraz zawierający zrzut ekranuOpis wygenerowany automatycznie

Krok 15: kliknij „Podpisz podpisem zaufanym”(jeśli masz profil zaufany) lub „Podpisz podpisem kwalifikowanym”(jeśli masz podpis elektroniczny)
Na tym etapie czasami pojawiają się problemy i nie pojawia się okno podpisu. W takiej sytuacji spróbuj odświeżyć okno lub cofnąć się i przejść jeszcze raz do podpisu. Sprawdź czy wszystkie pola są nadal wypełnione.

Obraz zawierający zrzut ekranuOpis wygenerowany automatycznie

Krok 16: Twój wniosek został wysłany do GUM

Obraz zawierający zrzut ekranuOpis wygenerowany automatycznie

Jeśli masz pytania dotyczące złożenia wniosku do Głównego Urzędu Miar w zakresie tachografów przez EPUAP, możesz się z nami skontaktować:
Anita Radwańska tel.: 22 581 92 55; e-mail: anita.radwanska@gum.gov.pl

Tutaj znajdziesz nasze inne usługi!

do góry