Administracja miar
Opublikowane przez : Adam Żeberkiewicz
Urzędy Miar
Struktura administracji miar w Polsce składa się z:
- Głównego Urzędu Miar, z siedzibą w Warszawie,
- 10 okręgowych urzędów miar z siedzibami w: Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Katowicach, Gdańsku, Łodzi, Białymstoku, Bydgoszczy i Szczecinie.
Działalność okręgowych urzędów miar obejmuje między innymi:
- wykonywanie czynności związanych z legalizacją przyrządów pomiarowych, wzorcowanie i ekspertyzy przyrządów pomiarowych,
- udział w wykonywanych przez GUM badaniach przyrządów pomiarowych w celu zatwierdzenia typu,
- wykonywanie czynności związanych z nadzorem nad przestrzeganiem przepisów ustawy Prawo o miarach i ustawy O towarach paczkowanych oraz współpracę w tym zakresie z administracją rządową i samorządową.