Kadry przyszłości – 5 lat Doktoratów wdrożeniowych
21 października 2022 r. w Krakowie odbyło się wydarzenie „Kadry Przyszłości – 5 lat doktoratów wdrożeniowych” - konferencja zorganizowana przez Krajową Reprezentację Doktorantów we współpracy z Siecią Badawczą Łukasiewicz, Ministerstwem Edukacji i Nauki i Głównym Urzędem Miar.
Uczestnicy wydarzenia dyskutowali między innymi o tym, jak skutecznie budować start-up i z sukcesem wprowadzić swój produkt na rynek. Spotkanie było okazją do wymiany doświadczeń między badaczami z różnych ośrodków naukowych i prezentacji instytucji wspierających innowacyjność, jak Sieć Badawcza Łukasiewicz czy Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. W tym roku tematem przewodnim było pięć lat funkcjonowania programu „Doktorat Wdrożeniowy”. Na pytanie dlaczego warto realizować doktoraty wdrożeniowe odpowiadali doktoranci, promotorzy i opiekunowie ze strony przedsiębiorstw.
W trakcie Wydarzenia przedstawiciele świata nauki i biznesu, pracodawcy i doktoranci spotkali się z Wiceministrem Edukacji i Nauki, Wojciechem Murdzkiem, który podsumował program „Doktorat wdrożeniowy”, jako udane przedsięwzięcie łączące świat nauki ze sferą biznesu. Wyraził przekonanie, że program będzie się rozwijał w kolejnych latach.
Przypomnijmy, że „Kadry Przyszłości” to inicjatywa Ministerstwa Edukacji i Nauki, mająca na celu integrację młodych, kreatywnych ludzi, od których zależy przyszłość Polski. Do tej pory odbyły się trzy edycje wydarzenia, podczas których wybitni naukowcy oraz przedstawiciele polskiego biznesu spotykali się z uczestnikami programu „Doktorat Wdrożeniowy”, olimpiad przedmiotowych Szkoły Orłów, studentami programu "Najlepsi z najlepszych! 2.0", finalistami programu LIDER oraz uczestnikami programu Mistrzowie Dydaktyki.
Podczas konferencji Sieć Badawcza Łukasiewicz zaprezentowała raport swoich naukowców pn. „Kadry Przyszłości – 5 lat Doktoratów Wdrożeniowych”, w której autorzy pokazują, jak przez pięć lat funkcjonowania programu Doktorat wdrożeniowy uczelnie oraz przedsiębiorcy skutecznie wdrożyli nową formułę kształcenia naukowców.
Fot.: Krajowa Reprezentacja Doktorantów